[ad_1]

آیا کسی MySpace را به یاد می آورد؟ این شبکه اجتماعی از 2006 تا 2008 پربازدیدترین وب سایت در ایالات متحده آمریکا بود. شما وضعیت ، ویدیوها ، موسیقی ، بازی ها و ارتباط با دوستان را به اشتراک گذاشتید. به عنوان یک ترفند کوچک ، حتی می توانید تعداد بازدید از نمایه را مشاهده کنید. اما پس از آن فیس بوک آمد – و به همراه آن مرگ MySpace. صفحه هنوز در دسترس است. احتمالاً یک هسته جامد از جامعه وجود دارد. اما شبکه اجتماعی عملاً مرده است. در قبرستان اینترنتی دفن شده است. مانند بسیاری از شبکه های اجتماعی که از ظهور فیس بوک جان سالم به در نبرده اند.

Friendster که در سال 2002 تاسیس شد ، پیشنهاد خرید 30 میلیون دلاری گوگل در سال 2003 را رد کرد ، در سال 2015 فروخته شد و به یک بازی آنلاین تبدیل شد. شبکه اجتماعی Google+ ، که مجبور بود با فیس بوک رقابت کند ، در سال 2019 متوقف شد. و روزهای StudiVZ ، که توسط Holtzbrinck در سال 2007 به مبلغ 85 میلیون یورو خریداری شد ، شماره گذاری شده است – این شبکه در سال 2019 تعطیل شد. و به بستر جدید VZ.net منتقل شد (خواهر کوچک SchuelerVZ در سال 2007 آفلاین شد). سرویس میزبانی وب Yahoo Geocities ، که وب سایت ها را بر اساس محله های موضوعی سازمان می دهد (به عنوان مثال ، طرفداران اپرا و موسیقی کلاسیک در وین دیدار کردند) ، در سال 2009 بسته شد. Friendster ، MySpace و Co آدرس شهرهای غرق شده در فضای مجازی هستند.

دانشمندان دیوید گارسیا ، پاولین ماورودیف و فرانک شوایزر از ETH زوریخ چند سال پیش شاهد فروپاشی شبکه های اجتماعی بودند در یک مطالعه تجزیه و تحلیل بر این اساس ، پایداری یا پایداری شبکه های اجتماعی به دو عامل بستگی دارد: از یک طرف به عامل هزینه و فایده ، از سوی دیگر ، به میزان شبکه سازی. اگر چندین کاربر گره از شبکه خارج شوند و یک زیر شبکه کامل خراب شود ، این می تواند آبشار دافعه را تحریک کند. در مورد Friendster ، این یک طراحی مجدد بود که باعث موجی از برداشت ها شد و درب شبکه اجتماعی را شکست.

ستون نویس طیف ، آدریان لوب در مورد تغییر دیجیتال اظهار نظر کرد. ما با پیشرفت دیجیتالی شدن چگونه کار می کنیم؟ ربات ها و ماشین های نظر چطور؟ و چه روندهایی در آینده بر جامعه مسلط خواهند شد؟
می توانید تمام قسمت های “Lobes Digitalfabrik” را در اینجا پیدا کنید.

چه کسی می داند اگر MySpace رشد کرده و رقابت فیس بوک را خرد می کرد ، اینترنت چگونه توسعه می یافت. شاید در آن صورت هیچ Brexit و انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده اتفاق نیفتد. البته ، این حدس است ، اما ارزش آن را دارد که از طریق چنین روابط علیتی در ذهن خود بازی کنید.

س isال این است که آیا فیس بوک می تواند به سرنوشت Friendster دچار شود؟ محققان ETH تمایلی به انجام تحقیقات خود ندارند زیرا عوامل مختلفی در این امر نقش دارند و پیش بینی پویایی فردی دشوار است. درست است که فیس بوک در سال های 2017 تا 2019 15 میلیون کاربر را در ایالات متحده از دست داده است. از نظر پایگاه کاربر – بیش از دو میلیارد عضو فیس بوک در سراسر جهان است – این یک ضرر قابل کنترل است.

جامعه پیری فیس بوک ممکن است روزی سپری شود

هنوز فضای کافی برای رشد وجود دارد. فیس بوک در حال همکاری با ارائه دهندگان ارتباطات از راه دور محلی برای اتصال شبکه بیش از سه میلیارد نفر در سراسر جهان بدون اتصال به اینترنت است. جامعه آفلاین جایگاه گسترده ای در بازار است. با ادامه رشد فیس بوک در کشورهای در حال توسعه و در حال توسعه ، می تواند تلفات کاربران در کشورهای صنعتی را جبران کند. علاوه بر این ، از طریق ادغام واتس اپ و اینستاگرام ، این گروه انگیزه هایی را برای حفظ کاربران در سیستم عامل خود ایجاد کرده است. با این حال ، اطمینان وجود ندارد که فیس بوک حدود ده سال دیگر به کار خود ادامه دهد. اقتصاد دیجیتال بسیار پویاست.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.